Forside   Småtips    Links   Kolonnekørsel     Deltagere     Turbilleder  

På denne side er du også velkommen til at komme med nyheder, og alt muligt andet som er relevant for dem som kører med på vores ture. 

Har du en MC eller noget MC relateret som du vil  sælge eller købe og bor du på Lolland - Falster , 

så bare mail til: Henrik Elmer / Leif Beske og det vil blive lagt her på siden.

 


Vinteropbevaring

Fra Aage er modtaget denne

vinterhi



Fyn rundt.
 
Jeg vil gerne takke for en dejlig tur Fyn rundt arrangeret af Alex Stubbe.
 Vi fik set en masse seværdigheder både nord og syd på Fyn, samt et virkeligt flot landskab,
som har givet mig inspiration til at tage derover igen, og besøge nogle af stederne.
 Min gamle BMW R 100 fik kørt 514 Km, med start fra Nakskov. 
 MC Camping ved ringe, var også en lækker plads med godt kuperet terræn, og gode teltpladser.
Der var også lavet en stor udestue som var bygget som drivhus, med plads til ca. 70 personer.
Der kunne også lejes virkelig pæne værelser, som Bead og Breakfast, for 250 Kr pr. person med et pænt morgenbord.
Ps. uden pålægschokolade.
Desuden havde Camping mutter altid kaffe på kanden.
(uden beregning)
Værtsparret og pladsen er virkelig værd at besøge igen.
 Kære Alex, du må meget gerne lave en tur til Fyn igen.
 Tak til alle deltagerne for et rigtigt hyggeligt samvær.
 M.v.h.
 Jørn alias Gammel Smølf.
 Nakskov.


Fra Brigitte har vi modtaget følgende:

Så lidt skal der til…

På grund af fejlinformeret journalister, halvvilde rygter og sladder vil jeg komme med min lille beretning om den forfærdelige ulykke som skete d.18/7.

Ferien står for døren og dermed også Træf på Toppen og for mit vedkommende mit 1. træf på EGEN MC.

Forventningerne er store og alt er pakket, gennemtænkt og prøvekørt.

Søndag d.17 kører jeg stolt af sted mod Tårs-færgen alene. Jeg skal besøge noget familie på Fyn og så mødes med de andre ”rockere” hjemmefra dagen efter. Alt går som planlagt, jeg har et hyggeligt døgn i Kværndrup og mødes så med de andre på motorvejen om formiddagen. Vi kører i samlet flok over Fyn og døjes lidt med ferietrafikken og en lidt stærk sidevind. Vi gør første stop på en lille rasteplads inden Lillebælt og jeg får sagt ordentlig hej til resten af flokken, Jeppe, Ejvind, Kirsten, Henning, Hanne og Bob. Lidt kaffe, sodavand, ostemadder og smøger bliver indtaget. Vi gør klar til afrejse igen og aftaler næste stop på en tankstation ved Skærup. Turen over broen, synes jeg er hård, da vinden også er stærk der, men vi kommer alle fint frem til tankstationen og får fyldt op. Jeg tager så afsked med de andre, da min tur den dag skal ende i Mariager og de andre på Touringcamp’en på Djursland. Da vi kører derfra er trafikken ved at blive mere spredt og jeg begynder at slappe lidt af og nyde turen. Turen over Vejlebroen er smuk som altid, og jeg overvejer om jeg skal køre fra de andre eller ligge mig ind bag en bil og lade dem køre fra mig, For selv om det er hyggeligt er det også en smule anstrengende at køre flere sammen, man bruger jo en del energi på at holde øje med de andre, synes jeg i hvert fald. Jeg beslutter mig dog for at blive hos de andre så længe jeg kan. jeg kører lige bagved Jeppe og ham stoler jeg altid på.

Det næste jeg så husker, er at vi lægger os ud for at overhale en lastbil, jeg ser godt en bil foran os på side med lastbilen. Ejvind kører forrest og jeg ser pludselig hans bremselys, jeg hiver begge bremser, men kan umuligt nå at stoppe, på få sekunder og inden jeg når at tænke, hamrer jeg op i en bil tror jeg (jeg får fortalt senere at det er Ejvind jeg rammer, og Henning rammer så mig og bilen). Alting går så uhyggeligt stærkt og pludselig ligger jeg på asfalten og alting er fuldstændig stille. Det føles som om der går timer inden der sker noget, men jeg ser så Hanne, Jeppe, Bob og Ejvind, og det myldre frem med falck-folk. Henning’s cykel ligger for mine fødder og Henning og Kirsten sidder på vejen på den anden side af den. Køen som vi bremsede for og bilen vi ramte er væk og vejen fremad er fri. Det giver ikke rigtig mening noget af det. Efter en del kamp med falck-folkene om hvor vidt de skal klippe mit tøj i stykker eller ej ( jeg mener jo ikke det er nødvendigt eftersom det kun er mine fødder der gør meget ondt!) bliver jeg lagt i en ambulance og kørt til Århus MEGET hurtigt. Det er en underlig følelse at ligge der og blive kørt væk fra sine venner uden egentlig at vide hvad der sket med dem og med en selv for den sags skyld. På Århus sygehus bliver jeg undersøgt for alt og de finder til sidst frem til at det er specielt min ene fod den er helt gal med. Om aftenen efter et par håbløse samtaler med Jeppe over telefonen (der er desværre rigtig dårlig signal) bliver jeg så gennem sms nogenlunde klar over hvad der sket. Ejvind er blevet kørt til Horsens med et brækket håndled, Henning er også endt i Horsens med en brækket tommelfinger, samt et sår på benet der skal sys, og den søde lille Kirsten har mistet et ben og fløjet med helikopter til Odense. Jeppe, Bob og Hanne er gudskelov fysisk uskadte og har kæmpet sig vejen frem til campingpladsen på Djursland.

Natten til tirsdag er den længste jeg nogensinde har oplevet. Så da de tre kommer og besøger mig næste dag er jeg meget meget glad. Vi får snakket om det hele rigtig meget og det er en kæmpe stor hjælp til min meget fortvivlede hjerne.  Vi har efterfølgende snakket endnu mere sammen og da jeg bliver overført til CNF får jeg også set, krammet og snakket med Ejvind.  Han måtte tage den tunge vej alene hjem i tog fra Horsens.

Nu er denne historie blevet længere end jeg havde regnet med. Men jeg synes det er vigtigt at få det meste med. Alle der har prøvet at være med i en ulykke ved hvor forfærdeligt det er og nu ved i min version af denne oplevelse.

 Jeg brækkede kun en fodknogle og forstuvede en fod, men knogler gror sammen. Jeg har også måtte tage afsked med min fine nye cykel da den blev totalskadet, men jeg er allerede begyndt at snuse lidt rundt efter en ny..

Jeg vil gerne takke Jer for de smukke blomster jeg har modtaget af klubben, de pyntede dejligt på den kedelige hvide sygehusstue.  Og mange tak for de omsorgsfulde sms’er, de har varmet rigtig meget. Havde det ikke også været for Bob, Hanne og Jeppe ved jeg slet ikke hvordan jeg ville have haft det. De var så fantastiske da det skete og hjalp alle os andre indtil hjælpen nåede frem. Og omsorgsfulde efterfølgende ikke mindst.

Mine tanker går til Kirsten og Henning, de har en hård tid foran sig, men jeg er sikker på de klare den. Vi har heldigvis kun fået af vide at det går fremad med Kirsten.

Jeg glæder mig til at se og køre med jer alle igen om end der nok liiiiige går en dag eller to.

-Hold afstand -hold afstand -hold afstand og -pas godt på hinanden.

KH. Brigitte.



Juni 2008.

Hej mc. venner.
Her på det sidste, hvor vi har været rigtig mange mc'ister om onsdagen, er vi begyndt at blive selvbestaltede færdselsbetjente. Jeg syntes vi skal tænke os grundigt om, inden vi begynder at dirigerer/stoppe vores medtrafikanter. For det første er det ikke lovligt, for det andet kan der opstå farlige situationer. I går, onsdag 4/6, da vi drejede mod Holeby ved Hårred savværk, var der en bilist der ikke syntes det var sjovt og kørte med stor hastighed hen imod ham der spærrede vejen og med tegn og fagter, gav udtryk for at vi var en samling idioter. 
Når vi spærre vejen, er der ingen der ved hvem der sidder i bilen. Er det en familie der er sent på den og på vej til en færge/tog. Er det en desperat forældre, med lille Per på bagsædet, på vej til skadestuen fordi Per har drukket sulfo. I de tilfælde er det ikke sikkert at de har tid til at diskuterer med os. Det kunne også være en der er skide fuld, eller skæv af stoffer, hvordan vil han reagerer. Det er ikke længe siden at en bil med 100 kmt. bragede ind i en politibil, der holdt på Farøbroen med det blå blink tændt. Det lykkedes kort tid efter, en bilist, at overse og kører op bag i en kørende bus, på samme motorvej.  Når det er muligt at overse både en politibil, med blåt blink og en bus, kan man vel også overse en motorcykel. 
Hvis vi nu forestiller os at en af os holder på vejen og spærre, den første bilist stopper, men den næste er uopmærksom, pga. telefon/sms/sprut/narko/skrigende unger eller hvad ved jeg, hvis forsikring er det så lige der dækker og splejser vi til bøden, eller er det den stakkel, hvis tur det tilfældigvis var til at holde og spærre? Hvis en der holder og spærre, bliver kørt ned og kommer alvorligt til skade, hvad så? Vil vi fortsætte eller vil vi stå og kikke ned i jorden, sparke til lidt småsten og sige, det var godt nok noget lort,  vi må nok hellere stoppe med det?
Har man oven i købet en bag på, skal man måske lige overveje om man vil sætte andres liv og lemmer på spil. Jeg har gjort op med mig selv, jeg vil/tør ikke holde midt på vejen og spærre.
Hvis alle ved hvor vi skal hen og den til en hver tid, bageste af førergruppen venter når vi drejer af, skulle det nok lykkedes at få alle  med.
Dette er ikke ment som et surt opstød, men et udtryk for min mening. Det vil glæde mig meget at hører jeres. 
Venlig hilsen Jeppe. (blå/hvid Suzuki GSX1400

 

Hej Jeppe.
Du har ret i dine synspunkter må jeg nok indrømme. Selvom det er en god måde at holde sammen på  flokken, på det seneste jo ikke under 40 knallerter. Vi skal nok stoppe med at blokere trafikken inden det går galt. Hvis vi nu gjorde det til en regel at 2'eren holdt ind til siden i rundkørsler, vejkryds osv, så kan alle se hvilken vej vi er kørt, når alle så er kørt forbi kører 2'eren op foran agterlanternen og bliver der. Agterlanternen er den samme under hele turen, og kendt af alle inden vi starter. Næste gang vi kommer til et kryds el.lign. er det den nye 2'er der holder ind til siden, og venter på at agterlanternen kommer forbi og kører så op foran ham osv osv--------- 
Med venlig hilsen
Henrik (sølvgrå/blå Honda 750SS

16. maj 2008. Her er en lille hilsen fra Jørn som for nylig var så uheldig at miste 3 fingre på venstre hånd: Kære MC venner. Jeg takker jer hermed alle som har tænkt på mig i denne fingerløse situation. Jeg håber at jeg igen kommer med på turene når jeg får ændret mit koplingssystem, uden en form for hjælpeudstyr vil det nemlig være umuligt for mig at udløse koplingen. Endnu en stor tak til alle for de fine gaver, som vil blive nydt meget. Mange MC hilsener fra Jørn Klausen (ham med piben og den bordeauxrøde Dragstar)




Ofte bliver vi motorcyklister forvekslet med en knallert af bilisterne, og så har man den farlige situation der af og til koster dræbte og kvæstede. Læs mere på dette link om hvordan en sådan situation kan undgås ved en simpel lovgivning om farven på forlygtepærer. Modtaget fra Ib Lund: http://www.mcforlygte.skrivunder.dk/




1. oktober 2007.   www.mctur.dk har nu kørt et års tid. Herunder er en besøgsstatistik for det første år. Nyhedens interesse var pæn sidste år i Oktober, derefter faldt besøgstallet til ca. 200 i November og har været jævnt stigende siden. I September måned i år har 742 kigget forbi.  


 



25. februar 2007. 

Hej MC venner.

Jeg har den 23/2 talt med vores uheldige ven Henning, som var så uheldig at brække sit ben tre steder ved en af vore ture den 25 august 2006.

Jeg skulle hermed hilse alle fra Henning, og sige at han satser på at være på mærkerne igen efter en forhåbentligt god genoptræning, som er startet for en uge siden og vil vare 2 måneder. Han går stadig på krykker, men mener har kommer af med dem ved udløb af genoptræningen.

Henning satser på at så snart der er kræfter i benet, vil Mc’en, som er repareret og klar, blive hentet hjem og prøvekørt.

Henning har været meget igennem, og skal på længere sigt have et nyt knæ, da det også blev skadet ved påkørselen.

Jeg spurgte om han stadig havde lyst til at køre sammen med os rødder, hvor svaret var et gjaldende JA, det vil jeg ikke undvære siger han.

Skal det gå helt galt med kræfterne i benet, så overvejer Henning at købe en 4 hjulet MC, måske i første omgang til Jagt!

Til slut udtaler Henning, at han har været meget glad for den opmærksomhed han har nydt, og har været glad for alle henvendelser og hilsner han har fået i den ”mørke” tid. 

Og kniber det (i starten)  med at køre Mc til vores Onsdags kørsel, så får han ”mor” til at køre bilen ud, så han alligevel kan komme ud og hilse på os.

Mvh Jan Plass 

27. september 06. Jeg skulle hilse fra Henning Ryesgård, (Ham der var så uheldig at brække det ene ben på en onsdagstur i august) at det går stille og roligt fremad. Henning regner dog ikke med at være "fit for fight" før til jul. Han håber på at komme hjem fra sygehuset i Nykøbing om en uges tid. Humøret er godt nok. Nogen mener at der også burde være en side med et billede af de forskellige deltagere. Et billede af hver m/k og MC, ikke noget problem. Jeg skal bare have em mail med et billede, og de oplysninger du vil have på. Kontaktlisten er nu vokset til 24 deltagere.   

26. september 06. Der blev på søndagsturen den 24.september indsamlet ialt 320 kr. Regningen lød på 319 kr. Så har vi har betalt for hjemmesiden og domænenavnet www.mctur.dk  i 1 år. Mærkeligt at det var ledigt, nå, godt nok, nu har vi det. Til næste år ved samme tid kan vi så tage stilling til, om siden har haft en funktion og gjort gavn, og om den skal fortsætte. Jeg laver som lovet en kontaktliste med alle de deltagere der har skrevet sig på de sedler jeg har haft med de seneste par gange. Listen vil blive mailet rundt på et senere tidspunkt. Har du ikke fået skrevet dig på, og vil du gerne være med på listen, så mail mig navn, adresse, telefon, mobil og email, MC mærke og farve. Listen vil kun blive sendt til dem der har skrevet sig på, og vil ikke blive lagt her på siden, eller på anden måde offentliggjort.

Jeg tager meget gerne imod forslag til hvad der skal lægges på denne side, og især hvilke aktiviteter der lægges på. Jeg bygger videre på siden i løbet af vinteren, når der er lidt tid til overs, og ideerne er der. Et fotoalbum, tricks og gode fif, eller hvad jeg ellers kan finde på. Jeg har kun kørt med her i 2006, og har oplevet et par gange at det ville være en god ting med en hjemmeside og en kontaktliste. Hvornår stopper vi med at køre om onsdagen? Hvordan kommer man i kontakt med folk? Hvad tid er det om søndagen? Hvem vil med til træf i? Hvad med at køre en tur til? Bare et par af mange spørgsmål der nemt kan klares på denne måde. Jeg vil/skal/kan på ingen måde bestemme de forskellige aktiviteter. Så det er helt op til jer hvad der skal skrives på aktivitetslisten, og ellers lægges på siden.

Bandholm 26. september 2006.

Henrik Elmer (ham på den hvide Honda 750)

Tlf. 54 78 87 87

Mail: Henrik Elmer  

 Forside   Småtips    Links   Kolonnekørsel     Deltagere     Turbilleder